Ελκώδης κολίτιδα

ελκώδης κολίτιδαΗ ελκώδης κολίτιδα είναι μία χρόνια πάθηση κατά την οποία το έντερο φλεγμαίνεται και παρουσιάζει έλκη.

Η ασθένεια αυτή προσβάλλει το βλεννογόνο του παχέος εντέρου και το ορθό (τελικό τμήμα του παχέος εντέρου).

Δεν υπάρχει κάποια ακριβής εξήγηση για την εμφάνιση της ελκώδους κολίτιδας.

Ωστόσο, θεωρείται ότι προκαλείται από την αντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος απέναντι σε βακτήρια που βρίσκονται φυσιολογικά στο έντερο.

Παράγοντες Κινδύνου για την Ελκώδη Κολίτιδα

Η ελικώδης κολίτιδα εμφανίζεται τόσο σε άντρες όσο και σε γυναίκες.

Οι παράγοντες κινδύνου μπορεί να είναι:

Ηλικία. Η ελκώδης κολίτιδα συνήθως ξεκινάει πριν την ηλικία των 30 ετών. Ωστόσο, μπορεί να συμβεί σε οποιαδήποτε ηλικία, ενώ κάποιοι άνθρωποι μπορεί να εμφανίσουν νόσο μετά τα 60 έτη.

Φυλή. Αν και οι λευκοί έχουν τον υψηλότερο κίνδυνο της νόσου, μπορεί να συμβεί σε οποιαδήποτε φυλή.

Κληρονομικότητα. Ο κίνδυνος αυξάνεται εάν υπάρχει οικογενειακό ιστορικό της ελκώδους κολίτιδας.

Ποια συμπτώματα παρουσιάζονται όταν έχω ελκώδη κολίτιδα;

Τα κύρια συμπτώματα της ελκώδους κολίτιδας είναι:

• Επαναλαμβανόμενη διάρροια, η οποία μπορεί να περιέχει αίμα, βλεννογόνο ή πυώδες υγρό
  • Κοιλιακό άλγος
  • Πόνος στο ορθό
  • Συχνή ανάγκη για κένωση
  • Αίσθημα κόπωσης
  • Απώλεια βάρους
  • Πυρετός

Ελκώδης Κολίτιδα

Πότε πρέπει να επισκεφθώ το γιατρό;

Από τη στιγμή που εντοπιστούν κάποια από τα παραπάνω συμπτώματα, η επίσκεψη σε γενικό χειρουργό θα πρέπει να πραγματοποιηθεί άμεσα.

Ο γιατρός θα καταγράψει τα συμπτώματα και το ιστορικό του ασθενούς και μέσα από την κλινική εξέταση θα αναζητήσει πιθανές βλάβες.

Η κολονοσκόπηση αποτελεί μία πολύ σημαντική εξέταση για την ανάδειξη του προβλήματος. Για την επιβεβαίωση της ασθένειας, θα γίνει λήψη ιστού από το έντερο το οποίο θα σταλεί για εργαστηριακό έλεγχο (βιοψία).

Η διαγνωστική διαδικασία επίσης θα οδηγήσει και στον αποκλεισμό παθήσεων παρόμοιας συμπτωματολογίας όπως είναι οι αιμορροΐδες, η νόσος του Crohn και η εκκολπωματίτιδα.

Ποια είναι η θεραπεία για την ελκώδη κολίτιδα;

Η θεραπεία για την ελκώδη κολίτιδα στοχεύει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων κατά την έξαρση της φλεγμονής, καθώς και στην εμπόδιση υποτροπής της.

Στις περισσότερες περιπτώσεις ελκώδους κολίτιδας, η θεραπεία επιτυγχάνεται με φαρμακευτική αγωγή που περιλαμβάνει:

• Αμινοσαλικυλικά
  • Κορτικοστεροειδή
  • Ανοσοκατασταλτικά

Οι ήπιες ή μέτριες φλεγμονές συνήθως μπορούν να αντιμετωπιστούν στο σπίτι. Ωστόσο, οι φλεγμονές σοβαρότερου βαθμού πρέπει να αντιμετωπίζονται στο νοσοκομείο.

Ελκώδης Κολίτιδα – Χειρουργική Αντιμετώπιση

Εάν η φαρμακευτική αγωγή δε μπορεί να φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα και η ποιότητα ζωής του ασθενούς επηρεάζεται σημαντικά από την πάθηση, η αντιμετώπιση μπορεί να γίνει χειρουργικά.

Η επέμβαση πραγματοποιείται με την αφαίρεση του παχέος εντέρου σε ποσοστό περίπου 30% των περιπτώσεων ελκώδους κολίτιδας.

ΓΕΝΙΚΟΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ Dr. med. ΣΕΒΑΣΤΙΑΔΗΣ

προγραμματίστε άμεσα τη δική σας επίσκεψη