Καρκίνος Χοληδόχου Κύστεως

καρκινος χολης, καρκίνος χοληδόχου κύστης,Ο καρκίνος της χοληδόχου κύστης είναι μια σπάνια μορφή κακοήθειας. Συνήθως έχει επιθετικό χαρακτήρα, ενώ εμφανίζεται περισσότερο στις γυναίκες, σε σχέση με τους άνδρες.

Πρόκειται για μια ύπουλη ασθένεια, μιας και τα συμπτώματά της δεν γίνονται εμφανή όταν βρίσκεται στα αρχικά στάδια. Η μορφή καρκίνου αποτελεί την έκτη συχνότερη κακοήθεια του γαστρεντερικού συστήματος.

Ο καρκίνος της χοληδόχου κύστης μπορεί να διαγνωστεί έγκαιρα σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Η πιο συχνή είναι όταν κάποιος ασθενής χρειάστηκε να υποστεί χολοκυστεκτομή για κάποιο διαφορετικό λόγο. Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να γίνει εφικτή η έγκαιρη διάγνωση της νόσου σε πρώιμο στάδιο.

Άλλη περίπτωση έγκαιρης διάγνωσης είναι όταν κάποιος αγωγός της χολής είναι αποκλεισμένος και έτσι τα συμπτώματα εμφανίζονται νωρίτερα. Σε αυτές τις περιπτώσεις έγκαιρης διάγνωσης, η διαδικασία θεραπείας γίνεται πιο εύκολη και αποτελεσματική.

Ποια είναι τα αίτια για την ανάπτυξη του καρκίνου της χοληδόχου κύστης;

Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που προκαλούν την εμφάνιση του καρκίνου της χολής είναι η χολολιθίαση

Αυτή, απαντάται στο 75% – 90% των περιπτώσεων της νόσου. Παρόλα αυτά, μόνο το 0,3% – 3% των ασθενών που πάσχουν από χολολιθίαση, θα εμφανίσουν καρκίνο. Ένας ακόμη παράγοντας είναι η προχωρημένη ηλικία, καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό των ασθενών με καρκίνο της χολής είναι άνω των 65 ετών.

Άλλες αιτίες για την ανάπτυξη της ασθένειας μπορούν να είναι:

• η ανώμαλη συμβολή του παγκρεατικού με το χοληδόχο πόρο

• η πορσελανοειδής χοληδόχος κύστη

• η κύστη του χοληδόχου πόρου

• η πρωτοπαθής σκληρυντική χολαγγειίτιδα

Καρκίνος χοληδόχου κύστης – Συμπτώματα

Είναι πολύ δύσκολο να υπάρξει έγκαιρη διάγνωση για τον καρκίνο της χοληδόχου κύστης και αυτό οφείλεται στην έλλειψη συμπτωμάτων στα αρχικά στάδια. Συγχρόνως, τα συμπτώματα, όταν εμφανίζονται, είναι όμοια με αυτά άλλων "άκακων" παθήσεων.

Ένας ακόμη παράγοντας για την αργή διάγνωση είναι η θέση της χοληδόχου κύστεως πίσω από το συκώτι. Αυτό δημιουργεί επιπλέον δυσκολία για τον εντοπισμό της ασθένειας.

Τα βασικά συμπτώματα, τα οποία, όπως αναφέραμε, μοιάζουν με άλλες παθήσεις, είναι:

• η απώλεια βάρους

• ο ίκτερος (όταν το δέρμα και το άσπρο μέρος των ματιών κιτρινίζουν)

• πυρετός

• σκουρόχρωμα ούρα

• πρήξιμο στην κοιλιά

• πόνος στο πάνω μέρος του στομάχου

• εμετοί

Καρκίνος της χοληδόχου κύστης - Τρόποι διάγνωσης

Για να γίνει η σωστή διάγνωση για τον καρκίνο της χοληδόχου κύστης, ο ασθενής θα πρέπει να κάνει αρχικά υπερηχογράφημα κοιλίας.

Εάν το υπερηχογράφημα αναδείξει μάζα με ανομοιoγενή κοιλότητα και ανώμαλα τοιχώματα, τότε υπάρχει ένδειξη καρκίνου και ο ασθενής θα πρέπει να κάνει αξονική ή μαγνητική τομογραφία για να διαπιστωθεί η ύπαρξη μάζας στη θέση της χοληδόχου κύστης και να γίνει εκτίμηση για μεταστατικές εστίες.

Με την προσθήκη της μαγνητικής αγγειογραφίας περιγράφεται η έκταση της αγγειακής διάθησης, καθώς και η φύση του όγκου, ενώ η χολαγγειογραφία χρησιμοποιείται για την απόφραξη χοληφόρων οδών.

Θεραπεία για τον καρκίνο της χοληδόχου κύστης

Οι παράγοντες που καθορίζουν τη θεραπεία του ασθενούς είναι η ηλικία, το στάδιο της νόσου, τα συμπτώματα και η γενικότερη κατάσταση του οργανισμού.

Οι θεραπευτικές λύσεις είναι η χειρουργική επέμβαση, η χημειοθεραπεία και η ακτινοθεραπεία.

Στην περίπτωση που ο καρκίνος διαγνωστεί νωρίς και μπορεί να γίνει ολική αφαίρεση του όγκου, η πιθανότητα της πλήρους θεραπείας του είναι αυξημένη.

ΓΕΝΙΚΟΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ Dr. med. ΣΕΒΑΣΤΙΑΔΗΣ

προγραμματίστε άμεσα τη δική σας επίσκεψη